سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتقاد عفو بین الملل از ترکیه، قطر، آمریکا و عربستان

ارسال‌کننده : پرزیدنت در : 95/4/15 12:53 عصر

 

با استناد به گزارشی صورت گرفت:

 

انتقاد عفو بین‌ الملل از ترکیه، قطر، آمریکا وعربستان

 

به دلیل حمایت از تروریست‌ ها در سوریه

 

 

به گزارش گروه بین‌ الملل خبرگزاری فارس، سازمان عفو بین‌ الملل طی گزارشی اعلام کرد که پنج گروه شورشی تروریستی که در شمال سوریه فعالیت می‌کنند، جنایات جنگی مانند آدم‌ ربایی، شکنجه و اعدام‌ های خودسرانه مرتکب شده‌اند.

گروه‌های مورد نظر این گزارش «جبهة النصره» شاخه القاعده در سوریه، «احرارالشام»، «نورالدین زنکی»، «جبهة الشام» و «جوخه 16» هستند.

این گزارش بیان می‌کند برخی از این گروه‌ها تحت حمایت دولت‌هایی مانند قطر، عربستان سعودی، ترکیه و آمریکا قرار دارند.

بر این اساس، گروه‌های تروریستی فوق‌ الذکر افرادی را شامل حقوقدانان، خبرنگاران و کودکان را به جرم انتقاد از اعمالشان یا عضویت در اقلیت‌ها دستگیر و شکنجه می‌کنند.

«فیلیپ لوتر» رئیس دفتر عفو بین‌الملل در خاورمیانه و شمال آفریقا می‌گوید: «شهروندان بسیاری از ربوده شدن به دست تروریست‌ها درپی انتقاد از آنها یا عدم رعایت قوانین سختگیرانه‌ای که تحمیل کرده‌اند، هراس دارند.»

وی همچنین افزود: «اکنون در حلب و ادلب، تروریست ها برای جنایات‌ جنگی آزادی عمل داشته و با مصونیت قوانین انسانی بین‌الملل را نقض می‌کنند.»

به نوشته روزنامه «العربی الجدید» این گزارش برپایه 24 مورد آدم‌ ربایی توسط گروه‌ های ضددولتی و شورشی در سوریه بین سال‌های 2012 تا 2016 و پنج مورد شکنجه تهیه شده است.

عفو بین‌الملل ضمن مستند کردن جنایات در حلب و ادلب که به دست جبهة النصره و متحدانش کنترل می‌شود، از قدرت‌های جهانی خواست به گروه‌ های تروریستی فشار بیاورند تا این اقدامات خود را پایان دهند.

 

عناوین مهم:

-  اعدام دختر جوان با سیم فلزی توسط تروریستهای استخدامی دولت آمریکا

جنایات جدید دولت روانی آمریکا

 

 




کلمات کلیدی : سازمان عفو بین‌ الملل، جنایات جنگی، آدم‌ ربایی، شکنجه، اعدام‌، روزنامه العربی الجدید، جبهة النصره، احرارالشام، نورالدین زنکی