سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بالگرد آمریکایی سرکردگان داعش را از فلوجه فراری داد

ارسال‌کننده : پرزیدنت در : 94/12/3 12:34 صبح

 
آمریکا بار دیگر در عراق به کمک تروریست ‌ها آمد و سرکرده‌ های داعش را از شهر تحت محاصره «فلوجه» در استان «الانبار» خارج کرد.  

بالگرد آمریکایی سرکردگان داعش را از فلوجه فراری داد

منابع امنیتی عراق اعلام کردند، یک فروند بالگرد متعلق به آ‌مریکا با فرود در مزرعه‌ای واقع در حد فاصل «صقلاویه» و «فلوجه»، سرکرده‌ های داعش را به مکانی نامعلوم منتقل کرد. این سرکرده‌ ها در زمان انتقال به داخل بالگرد، از طرف اعضای داعش شدیدا حمایت می‌شدند.

پیش از این (21 بهمن) هم منابع امنیتی عراق از فرود یک فروند بالگرد آمریکایی در  مزارع «بوعریم» شهرستان فلوجه جهت انتقال فرماندهان داعش خبر داده بودند. طی سال‌های گذشته آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن، بارها از طریق هواپیما از داعش و گروه‌های تروریستی در عراق حمایت تسلیحاتی و غیرتسلیحاتی کرده‌اند.

شهر فلوجه که ساکنان‌ آن اهل سنت هستند اخیرا شاهد قیام مردم علیه داعش و آزادسازی برخی مناطق شهر توسط گروه‌های مردمی از اشغال تروریست‌ها بود.

به گفته «عیسی السایر» فرماندار فلوجه، درگیری میان عشایر اهل سنت و تروریست ‌ها در مناطق مختلف فلوجه گسترش یافته و همچنان ادامه دارد. برخی منابع هم گفتند که نیروهای دولتی و عشایر محلی قصد انجام عملیات مشترکی در داخل فلوجه علیه تروریست‌ها را دارند. فرماندهی عملیات الانبار نیز از هلاکت 60 تکفیری داعش در شرق «رمادی» خبر داده است.

خبرگزاری تسنیم اما از استان نینوای عراق گزارش داده، جنگنده‌های عراقی سه پایگاه مهم داعش را در شهر موصل بمباران کردند. بر اثر این حمله 120 تروریست کشته و یا زخمی شدند. همچنین به گفته «خالد الجبوری» یکی از فرماندهان نیروهای امنیتی استان نینوا، حمله هوایی ارتش عراق به یک پایگاه مهم داعش در جنوب موصل، هلاکت شش سرکرده اصلی، چهار قاضی و 33 امیر این گروه تروریستی را به دنبال داشت.



کلمات کلیدی : سفارت مجازی آمریکا، تروریست، آمریکا، داعش، فرمانده داعش