سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقش آمریکا در آموزش رهبران داعش

ارسال‌کننده : پرزیدنت در : 95/2/5 10:57 صبح

یک نشریه تونسی در مقاله‌ای به نقش گسترده آمریکا در ایجاد داعش اشاره کرد و نوشت که آمریکا در آموزش افرادی نقش داشته که بعدا به رهبران داعش تبدیل شده‌اند.
روزنامه الشروق تونس در مقاله‌ای نوشت که تلاش محور آمریکا- ناتو- ترکیه و عربستان برای ضربه زدن به عملیات روسیه (در سوریه) سناریوئی از پیش طراحی شده جهت ارسال سلاح برای مخالفین میانه روی دولت سوریه بوده است.

 

نقش آمریکا در آموزش رهبران داعش

 

تامین سخاوتمندانه پول و سلاح برای مخالفین دولت سوریه توسط دولتهای خلیج فارس داستانی دیگر از سریال توطئه علیه سوریه است. این سریال از سال 2011 با تشکیل مخالفین دولت سوریه از دوحه تا ریاض و استانبول و پاریس و لندن و واشنگتن آغاز شد.
 
آمریکا خواست از این فرصت برای خلاص شدن از بشار اسد که مانعی بر سر طرح خاورمیانه جدید بود بهره برداری نماید. مخالفین دولت سوریه از اوامر بیگانگان از دوحه تا ریاض و استانبول با راهنمائی و اشراف شیطان بزرگ آمریکا اطاعت می نمودند و دستگاه اطلاعاتی آمریکا با همکاری اردن و ترکیه و کشورهای خلیج فارس برای ایجاد گروههای مسلح به عنوان نمایندگان قانونی مردم سوریه همکاری نمودند.
 
اتحادیه عرب نیز از آغاز وارد توطئه علیه سوریه گردید. گروههای متعدد مخالف دولت سوریه مورد حمایت مالی و نظامی و تجهیزاتی این کشورها قرار گرفتند. اردن نیز با هدایت آمریکا برای این گروههای مسلح در پایتخت خود مراکز آموزشی با نظارت افسران بریتانیائی، فرانسوی و کشورهای خلیج فارس ایجاد نمود.
 
ترکیه نیز مرزهای خود را بر روی آنها باز کرد و تحت نظارت ناتو به آنها امکانات تجهیزاتی و آموزشی ارائه داد. این گروههای مسلح با مساعدت کشورهای یاد شده تحت عنوان ائتلاف ملی سوریه ظرف مدت 3 سال به سازمان « داعش » که نسخه ای از تروریسم خونریز و وحشی است تبدیل گردیدند و سوریه را به نابودی کشاندند.
 
این داستان و روندی کامل از « مخالفین میانه رو» بر اساس قاموس آمریکائی است که از انشعابات آن نخست جبهه النصره تابع القاعده و پس از آن داعش از مشتقات القاعده بوجود آمدند. بنابراین آیا این جریانها که از دل آنها القاعده و داعش بیرون آمدند، مخالفین معتدل هستند؟ آمریکائی ها خود اعتراف کردند که جنگجویان سوری حداقل یک چهارم سلاح و تجهیزاتی که آمریکا در اختیار آنها قرار داده بود را به جبهه النصره شاخه القاعده در سوریه تحویل داده اند.
 
گزارش شبکه العالم در آگوست 2015 به نقل از سایت « وین مادسن» صفحه جدیدی از نقش آمریکا و متحدان منطقه ای او در حمایت از داعش در قالب برنامه آموزش مخالفین میانه رو سوریه کشف می نماید.
 
آمریکا در حمایت و آموزش افرادی نقش داشته که بعدا به رهبران داعش تبدیل شده اند. از جمله گیلمرود حلیموف رهبر سابق واحد مبارزه با تروریسم در تاجیکستان که بعدا به یکی از رهبران مهم گروه های تروریستی در سوریه تبدیل گردید. حلیموف به دست بلاک واتر و دستگاه اطلاعاتی آمریکا آموزش دیده و خواستار اجرای عملیات تروریستی در داخل روسیه و علیه نیروهای این کشور در تاجیکستان شده بود که این موضوع پرونده جدیدی از روابط آمریکا و اسرائیل با داعش را باز می کند.
 
برنامه آمریکا در حمایت از داعش و گروههای تروریستی در راستای اجرای طرح سایس پیکوی جدید بوده است. آمریکا روسیه را متهم نمود که بجای داعش نیروهای میانه رو را در سوریه مورد هدف قرار داده است. آمریکا از این اتهام این اهداف را دنبال کرده است:

1- نخست اینکه فشار بر همپیمانان تروریست خود را کاهش دهد.

2- روسیه را به خاطر ضربات مهلکی که به داعش وارد نموده تحت فشار قرار دهد. 3- سوم شکست ائتلاف آمریکائی در مقابله با تروریسم است.
 
با گذشت زمان تغییر معادلات باعث تناقض در سیاستهای ائتلاف غربی در خصوص سوریه شد و موضع آنها از پافشاری برای کناره گیری اسد به گفتگو و مذاکره با وی تغییر یافت . اکنون فرانسه و آمریکا بقای اسد در قدرت را با هدف مقابله با داعش توجیه می نمایند و نیز ابقاء وی تا رسیدن به مرحله انتقال سیاسی را لازم می دانند و این به این معنی است که اسد تا زمانی نامعلوم در قدرت باقی خواهد ماند.
 
واضح است که این یک ضربه به محور ترکیه- عربستان- قطر در مواجه با اسد و از سوی دیگر تقویت موضع ائتلاف پوتین – تهران بوده است. هرچه بقاء اسد در قدرت طولانی تر شود قدرت ایران و روسیه جهت حضور نظامی آنها در سوریه برای حمایت از اسد افزایش خواهد یافت. لذا آیا پوتین بر دشمن خود اوباما در زمینه های سیاسی دیپلماتیک و نظامی پیروز نشد؟ آیا به مرحله نهائی و پیروزی آشکار نزدیک نمی شویم؟

 

عناوین مهم:

نیویورک تایمز: رد پای سیا و آل سعود در بحران سوریه

شرمندگی از جنگ افروزی های آمریکا

دمکراسی، مرگبارترین کالای صادراتی آمریکا

اعدام دختر جوان با سیم فلزی توسط تروریستهای استخدامی دولت آمریکا

گزارش تکان دهنده سازمان دیدبان حقوق بشر

جنایات جدید دولت روانی آمریکا

غرب؛ انسان ها و حیوان ها!


جهان نیوز:

هدیه پیشرفته آمریکا برای "داعشی ها" +عکس

 




کلمات کلیدی : سفارت مجازی آمریکا، جنایات آمریکا، آمریکا، داعش، ناتو، روزنامه الشروق، ترکیه، عربستان، رهبران داعش