سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اعترافات یک سرباز آمریکایی

ارسال‌کننده : پرزیدنت در : 94/8/9 11:24 صبح

مرگ بر آمریکا


کشتار مای لای:
واقعه‌ای در روز 16 مارس 1968 میلادی، در جریان جنگ ویتنام بود که طی آن 347 تا 504 شهروند غیرنظامی جمهوری ویتنام جنوبی توسط سربازان واحد گردان سوم تجسسی ارتش آمریکا به قتل رسیدند. انتشار خبر کشتار مای لای، بیش از یک سال بعد، نقطه عطفی در روند جنگ ویتنام ایجاد کرد و به وجهه ارتش آمریکا ضربه‌ای جبران‌نشدنی وارد کرد.اکثر قربانیان غیرنظامیان زن و کودک بودند. قبل از قتل، برخی از قربانیان مورد شکنجه و قطع اندام نیز قرار گرفته بودند. برخی از اجساد نیز در جریان کشتار توسط سربازان قطعه‌قطعه شده بودند. کشتار در دهکده‌های می لای و می خه و سون می در جریان جنگ ویتنام رخ داد.

روایت قتل عام روستای می‌لای در کتاب زندگی و مرگ و دیگر هیچ:

اوریانا فالاچی خبرنگار معروف که در جنگ های ویتنام و مکزیک حضور داشته در کتاب خود تحت عنوان زندگی و مرگ و دیگر هیچ درباره اعترافات یک سرباز این چنین می‌نویسد:
?در دهکده تلی از اجساد دیده می‌شد. در میان آنها بچه کوچکی را دیدم که فقط یک بلوز پوشیده بود، آرام به طرف اجساد پیش می آمد.نزدیک آنها که رسید،دست یکی از مرده‌ها را گرفت،شاید جسد مادرش بود. یکی از سربازان زانویش را بر زمین گذاشت و نشانه گرفت،و او را با یک گلوله کشت
?به روی همه چیز و همه کس بدون دلیل شلیک می کردند،حتی به کلبه های در حال سوختن و از اطراف و ساکنان ده کسی به آنها شلیک نمی کرد.ما هیچ مقاومتی از طرف اهالی دهکده ندیدیم،هیچ مقاومتی.حتی هرچه نگاه کردم پسر جوانی را ندیدم که به سن جنگ رسیده باشد.
?چشمانم باور نداشت.دو بچه در صحرا راه می رفتند.یکی پنج ساله و دیگری شاید در حدود چهار سال داشت.سربازی به طرف پسر کوچکتر شلیک کرد و پسر بزرگتر خود را روی برادر کوچکش انداخت تا پناهش دهد و سرباز شش تیر دیگر به سوی او شلیک کرد.
 ?سربازان کالی،کارهای عجیب و غریبی می‌کردند.آنها کلبه ها را آتش می زدند و بعد منتظر می شدند تا ساکنان از کلبه ها بیرون آیند و بعد تیر اندازی را شروع می‌کردند.
?وقتی ما کارمان تمام شد،من و بیلی نشستیم تا چیزی بخوریم ولی جایی که نشسته بودیم نزدیک گروه زخمی‌ها و کشته‌ها بود و هنوز تعدادی از آنها ناله می‌کردند.من و بیلی بلند شدیم و همه را راحت کردیم!بعد توانستیم با خیال راحت غذامان را بخوریم.

 

لینک مرتبط با این پست: شرمندگی از جنگ افروزی های آمریکا

به موج #مرگ_بر_امریکا2015 در تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/down_with_usa_2015




کلمات کلیدی : سفارت مجازی آمریکا، کتاب زندگی و مرگ و دیگر هیچ، دولت وحشی آمریکا، کشتار مای لای، قتل عام روستای مای‌ لای