سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شیطان تر از ابلیس!

ارسال‌کننده : پرزیدنت در : 94/7/5 1:15 عصر

دولتی که با وجود مخالفت‌های گسترده‌ی جهانی و به بهانه‌ی وجود سلاح کشتار جمعی به عراق، حمله می‌کند و پس از اشغال و کشتار بیش از یک میلیون انسان، می‌گوید چنین سلاحی در عراق پیدا نشد! دولتی که نسبت جنایات فجیع رژیم صهیونیستی، بی‌ اعتناست و حتی از او دفاع هم می‌کند اما گروه‌های مبارزی مثل حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن را تروریستی می‌داند!

شیطان‌ تر از ابلیس


وقتی ابلیس، تکبر ورزید و از جایگاه بلندش سقوط کرد، از آن پس، تمام همت و تلاش خود را صرف گمراه‌ و منحرف کردن انسان‌ها نمود. قسم یاد کرد که به هر طریقی که شده و از هر ابزاری که ممکن است، نگذارد انسان‌ها بندگی خداوند را انجام دهند و در نتیجه، روی سعادت و آسایش را نبینند.[1] دشمنیِ ابلیس، بسیار جدی و غیرقابل اغماض است اما این ابلیس مطرود، ابزارش فقط اغواگری، وسوسه‌ و فریفتن است و بیشتر از این، کاری از دستش برنمیاید.
اما در عصر ما، شاگردی از شاگردان مکتب ابلیس، چنان آموزش عالی و خوبی دیده و چنان استعدادی از خود نشان داده که بدون اغراق باید گفت حتی از استاد خود هم پیشی‌گرفته است! این شاگرد ممتاز مکتب ابلیس، علاوه بر وسوسه و فریب، به کارهای دیگری هم دست می‌زند که استادش از انجام آن ناتوان است! این شاگرد -که دیگر باید استادش خواند- عملکرد خیره‌کننده‌ای در تباهی و فساد دارد!
 
تنها دولتی در دنیا که از بمب اتم استفاده کرد و فقط 220هزار کشته بجای گذاشت! تنها دولتی که ردپای جنایات او در اکثر کشورها از هندوراس و نیکاراگوئه گرفته تا عراق و افغانستان قابل مشاهده است و -به‌عنوان نمونه- فقط در کشور لائوس بیش از «دو میلیون تن بمب» بر سر مردم، ریخته شــد که بیش از مقدار بمبی بــود که آمریکا در دوران جنگ جهانی دوم، مجموعــاً بر آلمان و ژاپن ریخته بــود. دهکده‌ها با خاک یکســان، تعداد بی‌شماری بر اثر شدت مواد منفجره، زنده به گور شدند یا به وسیله ناپالم و فســفر، زنده زنده سوختند یا بر اثر ترکش بمب‌ها قطع عضو یا سوراخ‌سوراخ شدند.[2] دولتی که نه تنها از دشمنان خود بلکه حتی از دوستان و متحدان خود هم جاسوسی می‌کند که استراق سمع از گوشی شخص صدراعظم آلمان، فقط یک نمونه از آن است! دولتی که به قاتل سرنشینان یک هواپیمای مسافربری ایران بر فراز خلیج‌فارس با نزدیک به 300 مسافر، مدال و جایزه می‌دهد! دولتی که با وجود مخالفت‌های گسترده‌ی جهانی و به بهانه‌ی وجود سلاح کشتار جمعی به عراق، حمله می‌کند و پس از اشغال و کشتار بیش از یک میلیون انسان، می‌گوید چنین سلاحی در عراق پیدا نشد! دولتی که نسبت جنایات فجیع رژیم صهیونیستی، بی‌اعتناست و حتی از او دفاع هم می‌کند اما گروه‌های مبارزی مثل حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن را تروریستی می‌داند!
این‌ها فقط بخشی و فقط گوشه‌ای از کارنامه‌ی این شاگرد بی‌نظیر مکتب ابلیس است که شرّآفرینی و فسادش اصلاً قابل مقایسه با استادش نیست. حالا بهتر می‌توان به حکمت گفتار امام راحل پی برد. «امام بزرگوار فرمود: آمریکا شیطان بزرگ است؛ این «شیطان بزرگ» خیلی حرف پرمغزی است. رئیس همه‌ی شیطان‌های عالَم، ابلیس است؛ امّا ابلیس بنا به تصریح قرآن، تنها کاری که می‌تواند بکند این است که انسان‌ها را اغوا میکند؛ بیشتر از اغوا، کاری نمی‌تواند بکند؛ انسان‌ها را اغوا می‌کند، فریب می‌دهد، وسوسه می‌کند؛ امّا آمریکا، هم اغوا می‌کند، هم کشتار می‌کند، هم تحریم می‌کند، هم فریب می‌دهد، هم ریاکاری می‌کند.»[3]
 
راستی! با وجود چنین سابقه و عملکرد جنایتکارانه‌ای چرا در میان مسئولان ما هنوز هم عده‌ای برای «شیطان بزرگ» احترام قائلند و او را مودب می‌نامند! «بعضی‌ها اصرار دارند این شیطان بزرگ را با این خصوصیّات -که از ابلیس بدتر است- بَزَک کنند و به شکل فرشته وانمود کنند. چرا؟ دین به‌کنار، انقلابیگری به‌کنار؛ وفاداری به مصالح کشور چه می‌شود؟ عقل چه می‌شود؟ کدام عقلی و کدام وجدانی اجازه می‌دهد که انسان قدرتی مثل قدرت آمریکا را به‌عنوان دوست، به‌عنوان مورد اعتماد، به‌عنوان فرشته‌ی نجات انتخاب بکند؟»[4]
 
پی‌نوشت:
[1] «قالَ فَبِما اغْوَیْتَنى لَا قْعُدَنَّ لَهُمْ صِراطَکَ الْمُسْتَقیمَ* ثُمَّ لآتِیَنَّهُمْ مِنْ بَیْنِ ایْدِیهِمْ وَ مِنْ خَلْفِهِمْ وَ عَنْ ایْمانِهِمْ وَ عَنْ شَمائِلِهِمْ وَ لاتَجِدُ اکْثَرَهُمْ شاکِرینَ.» (قرآن‌کریم/ اعراف/آیات17-16) ترجمه: [شیطان] گفت: به سبب آنکه مرا به بیراهه افکندى، من هم براى [فریفتن‏] آنان حتماً بر سر راه راست تو خواهم نشست. آن‌گاه از پیش‌رو و از پشت‌سرشان و از طرف راست و از طرف چپشان بر آنها مى‏‌تازم، و بیشترشان را شکرگزار نخواهى یافت.
[2] ویلیام بلوم، سرکوب امید، ترجمه: عبدالرضا هوشنگ مهدوی، تهران: مرکز اسناد انقلاب اسلامی، چاپ اول، ص 323
[3] امام خامنه‌ای، 18 شهریور 1394
[4] همان

 

رضا رستمی "رهروان ولایت"




کلمات کلیدی : جنایات آمریکا، دولت روانی آمریکا، سفارت مجازی آمریکا